W Proama obsługa jest nierozerwalną częścią produktu, dlatego nasz Zespół zrobi wszystko, abyś otrzymał szybką i profesjonalną pomoc na każdym etapie procesu likwidacji szkody.

Staramy się dopasować do Twoich potrzeb, dlatego kupując AC w Proama sam wybierasz, w jaki sposób ma nastąpić likwidacja ewentualnej szkody:


Chcesz zgłosić szkodę?

Skontaktuj się z Działem Likwidacji Szkód Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta pod numerem 815 815 815* i wybierz na klawiaturze Twojego telefonu numer 1.
(* opłata wg taryf operatorów za połączenia na numer stacjonarny).

Proces likwidacji szkody w Proama składa się z 3 etapów:

  • Etap 1 - Telefoniczne zgłoszenie szkody do Proama,
  • Etap 2 - Ocena rozmiaru uszkodzeń,
  • Etap 3 - Decyzja o wypłacie odszkodowania.

Pamiętaj!

Jeśli Twój pojazd doznał szkody, a na miejsce zdarzenia nie została wezwana policja, koniecznie wypełnij
Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym - PDF  Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym (PDF, 1 129 kB).

Dowiedz się więcej:

  • Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC:

    Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC:

    Jeżeli szkoda w Twoim pojeździe została spowodowana przez kierującego pojazdem, którego właściciel posiada ubezpieczenie OC w Proama, możesz liczyć na szybką i profesjonalną pomoc z naszej strony. Dołożymy wszelkich starań, aby skutki zdarzenia były jak najmniej odczuwalne.

    • Etap 1- Telefoniczne zgłoszenie szkody do Proama

      Aby zgłosić szkodę, która powstała z winy Klienta Proama, zadzwoń do Działu Likwidacji Szkód Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta pod numer 815 815 815 i wybierz na klawiaturze Twojego telefonu numer 1 (opłata wg taryf operatorów za połączenia na numer stacjonarny).

      Najkorzystniej będzie, jeśli Ty sam lub wraz ze Sprawcą dokonacie zgłoszenia bezpośrednio z miejsca zdarzenia. Jest to istotne, gdyż możemy od razu zapewnić Ci pomoc Assistance, w ramach której w przypadku przerwania podróży Twój uszkodzony samochód zostanie odholowany we wskazane miejsce, a pasażerom zostanie udzielona konieczna pomoc. Podczas rozmowy nie będziemy wymagali żadnych dokumentów - poprosimy jedynie o podanie podstawowych informacji dotyczących ważności ubezpieczenia OC sprawcy wypadku, dane osobowe Poszkodowanego i zarejestrujemy szkodę wspólnie ustalając szczegóły wypadku oraz zakres niezbędnej pomocy.

      Jeśli nie jest możliwe dokonanie zgłoszenia szkody z miejsca zdarzenia, to pamiętaj, że im szybciej zgłosisz szkodę, tym szybciej zostanie naprawiony Twój pojazd.

    • Etap 2 - Ocena rozmiaru uszkodzeń

      Po zarejestrowaniu, zgłoszeniu zostanie nadany indywidualny numer, którym należy się posługiwać podczas kontaktu z Proama. W następnej kolejności zostaną oszacowane straty dotyczące:
      • uszkodzonego pojazdu lub innego majątku poza pojazdem,
        Jeszcze tego samego dnia, a najpóźniej w ciągu 24 godzin (dni robocze) od zawiadomienia o szkodzie, skontaktuje się z Tobą Rzeczoznawca. W trakcie rozmowy ustali dogodny dla Ciebie termin i miejsce oględzin Twojego samochodu. Prosimy pamiętaj, aby do tego czasu nie dokonywać żadnych napraw ani zmian w pojeździe.
      • szkody na osobie z OC,
        W terminie 7 dni od dnia zgłoszenia szkody Specjalista ds. Likwidacji Szkód Proama poinformuje osobę dokonującą zgłoszenia o dokumentach niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności i wysokości odszkodowania.
      • szkody z ubezpieczenia NNW Komunikacyjnego oraz NNW Domowego
        W razie śmierci Ubezpieczonego, osobie uprawnionej zostanie wypłacone świadczenie w wysokości sumy ubezpieczenia. W razie trwałego uszczerbku na zdrowiu Ubezpieczonego wypłacimy świadczenie w wysokości 1% sumy ubezpieczenia za każdy 1% uszczerbku na zdrowiu, nie więcej jednak niż suma ubezpieczenia.
    • Etap 3 - Decyzja o wypłacie odszkodowania

      Wycena kosztów naprawy będzie znana po maksimum 72 godzinach od momentu oględzin pojazdu. W trakcie oględzin wybierasz sposób wypłaty odszkodowania. W zależności od posiadanego wariantu autocasco masz możliwość wyboru pomiędzy rozliczeniem kosztorysowym a warsztatowym (w opcji gotówkowej lub bezgotówkowej). Jeśli w trakcie oględzin nie podałeś żadnego numeru konta na jakie należy wypłacać odszkodowanie, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą telefonicznie, żeby je ustalić. Niezwłocznie po ustaleniu odpowiedzialności na wskazane przez Ciebie konto (Twoje, innej osoby lub warsztatu) wypłacana jest bezsporna kwota odszkodowania. 80% szkód z autocasco jest wypłacanych w średnio 10 dni.

  • Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia AC

    Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia AC:

    Twój pojazd został uszkodzony w wyniku zdarzenia na drodze lub zdarzenia losowego? W Proama możesz liczyć na szybką i profesjonalną pomoc z naszej strony. Dołożymy wszelkich starań, aby skutki zdarzenia były jak najmniej odczuwalne.

    Likwidacja szkody z ubezpieczenia AC składa się z trzech etapów:

    • Etap 1 - Telefoniczne zgłoszenie szkody do Proama,

      Gdy przytrafi Ci się szkoda, jak najszybciej zadzwoń do Działu Likwidacji Szkód Proama pod numer  815 815 815 i wybierz na klawiaturze Twojego telefonu numer 1 (opłata wg taryf operatorów za połączenia na numer stacjonarny).

      Najkorzystniej dla Ciebie będzie, gdy zgłoszenia dokonasz bezpośrednio z miejsca zdarzenia, ponieważ możemy od razu zapewnić Ci pomoc Assistance. Podczas rozmowy nie będziemy wymagali żadnych dokumentów - potwierdzimy jedynie posiadanie przez Ciebie ważnej polisy AC oraz zarejestrujemy Twoją szkodę.

      Jeśli nie jest możliwe dokonanie zgłoszenia szkody z miejsca zdarzenia, masz na to do 7 dni. Pamiętaj, że im szybciej zgłosisz szkodę, tym szybciej zostanie naprawiony Twój pojazd.

    • Etap 2 - Ocena rozmiaru uszkodzeń pojazdu,

      Rzeczoznawca Proama skontaktuje się z Tobą telefonicznie w ciągu 24 godzin (dni robocze) od chwili zgłoszenia szkody. W trakcie rozmowy ustali dogodny dla Ciebie termin i miejsce oględzin pojazdu.

      Pamiętaj, aby do tego czasu nie dokonywać żadnych napraw ani zmian w pojeździe.

    • Etap 3 - Wypłata odszkodowania,

      Wycena kosztów naprawy będzie znana po około 72 godzinach od momentu oględzin pojazdu. Następnie nasz Specjalista ds. Likwidacji Szkód skontaktuje się z Tobą telefonicznie w celu ustalenia formy wypłaty odszkodowania. Jako Klient Proama masz możliwość wyboru pomiędzy rozliczeniem gotówkowym, a przekazaniem odszkodowania bezpośrednio do warsztatu, który dokona naprawy Twojego samochodu.

    To w jaki sposób ustalana jest kwota odszkodowania oraz jakie są możliwe sposoby rozliczenia szkody (tj. rozliczenie kosztorysowe, rozliczenie na podstawie rachunków z warsztatu), zależy od wariantu zawartej przez Ciebie umowy autocasco i jest szczegółowo opisane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczeń Komunikacyjnych Proama.

    Przeczytaj również o rodzajach części stosowanych przy likwidacji szkody AC w Proama.

Drukuj
Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies (ciasteczka) w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".