Sprzedałem samochód, co zrobić z ubezpieczeniem?

10 maja 2012

Jeżeli sprzedasz samochód, powinieneś przekazać nabywcy swoją polisę lub inne potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC auta, gdyż to na niego przechodzą Twoje prawa i obowiązki wynikające z zawartej z nami umowy.

Kolejnym krokiem jaki powinieneś wykonać jest poinformowanie nas na piśmie, w ciągu 14 dni od dnia sprzedaży, o dokonanej transakcji oraz o danych nowego właściciela. Informacje, które powinniśmy otrzymać to imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz PESEL nowego właściciela. Jeżeli sprzedałeś samochód firmie, powinieneś nam przekazać jej nazwę, adres siedziby oraz numer REGON.

Jest to bardzo istotne, gdyż dopóki nie mamy informacji na temat nowego właściciela Twojego auta, to od Ciebie będziemy domagali się opłaty zaległej raty.

W celu skutecznego zawiadomienia Proama o sprzedaży pojazdu powinieneś:

  • przygotować i podpisać zawiadomienie o sprzedaży pojazdu,
  • wysłać skan zawiadomienia wraz z kopią umowy kupna-sprzedaży na adres swojego Osobistego Doradcy lub za pośrednictwem poczty na adres Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta Proama (w tym przypadku jako datę złożenia zawiadomienia traktujemy datę stempla pocztowego).

Możesz również osobiście dostarczyć zawiadomienie agentowi Proama.

Pamiętaj, że nowy właściciel auta przejmie wyłącznie Twoją polisę OC. Oznacza to, że wszystkie inne ubezpieczenia, które posiadasz, jak np. autocasco czy też NNW, zostaną rozwiązane, a Ty otrzymasz zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony.

Poznaj więcej odpowiedzi na pytania związane z kupnem / sprzedażą pojazdu ubezpieczonego w Proama

Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies (ciasteczka) w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".