Jeśli masz jakieś pytanie do Proama, zanim je zadasz, sprawdź, czy nie ma na nie odpowiedzi poniżej. Być może ktoś zadał nam już pytanie, na które szukasz odpowiedzi - w takiej sytuacji odpowiedź znajdziesz właśnie tutaj.
Z poniższego menu wybierz kategorię, która CIę interesuje:
W Proama polisa jest przepisywana automatycznie po zarejestrowaniu dokumentu potwierdzającego przeniesienie prawa własności pojazdu. Przepisanie polisy wiąże się z rekalkulacją składki. Wszystkie dane nowego właściciela, które mają wpływ na ryzyko ubezpieczeniowe, m.in. historia ubezpieczeniowa, historia szkodowości, wiek, adres zameldowania mogą powodować zmianę składki. Aneks do polisy ubezpieczenia po rekalkulacji składki prześlemy listownie na adres przekazany towarzystwu.
Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych (art. 32, ust. 2 Dz.U. Nr 124, poz. 1152, z późn. zm. 2) powinieneś nas poinformować o zbyciu pojazdu w ciągu 14 dni od dnia sprzedaży.
W Proama, możesz dokonać takiego zgłoszenia wysyłając skan dokumentu potwierdzającego zbycie pojazdu, na adres centrumklienta@proama.pl lub jego kopii za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Proama
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa
Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać datę zawarcia umowy, pełne dane zbywcy i nabywcy, w tym numery PESEL oraz dane pojazdu. Pamiętaj, że prawa i obowiązki do polisy OC przechodzą na nowego właściciela wraz z przeniesieniem prawa własności pojazdu.
Podany powyżej adres e-mail służy wyłącznie do wymiany informacji w ramach umowy ubezpieczenia. Opis procedury reklamacyjnej znajduje się w zakładce "Reklamacje".
Prawidłowe zgłoszenie sprzedaży pojazdu powinno zawierać następujące dane:
1) imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer PESEL nabywcy pojazdu;
2) nazwę, siedzibę i numer REGON – w przypadku sprzedaży pojazdu firmie;
3) datę sprzedaży;
4) informacje dotyczące sprzedanego auta.
W przypadku sprzedaży pojazdu zbywca otrzymuje zwrot środków za niewykorzystany okres ubezpieczenia z tytułu ubezpieczeń dobrowolnych (np. autocasco, NNW, assistance itp.). Prawa i obowiązki z tytułu umowy ubezpieczenia OC przechodzą natomiast na nowego posiadacza pojazdu. Zwrot składki z tytułu ubezpieczenia OC następuje wyłącznie w przypadku rezygnacji przez nabywcę z umowy ubezpieczenia i złożenia przez niego wypowiedzenia (pobierz: wzór wypowiedzenia art. 31). W celu zapewnienia najkrótszego czasu obsługi, przy zgłoszeniu sprzedaży pojazdu, powinieneś przesłać wniosek o zwrot składki z podaniem numeru konta na jaki środki mają zostać zwrócone. Własnoręcznie podpisany wniosek możesz przesłać np. mailowo w formie zdjęcia lub skanu. Po wypowiedzeniu polisy przez nabywcę ewentualny zwrot jest wysyłany na podany wcześniej numer konta.
Pobierz: Wniosek o zwrot składki OC.
Po sprzedaży auta prawa i obowiązki dotyczące umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przechodzą na nowego posiadacza. Dlatego wyłącznie nabywca pojazdu ma prawo do wypowiedzenia umowy (pobierz: wzór wypowiedzenia art. 31). Prawidłowo wypełniony dokument powinien zostać opatrzony własnoręcznym podpisem nowonabywcy. Skan uzupełnionego wypowiedzenia należy przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: centrumklienta@proama.pl, faksem pod nr 815 815 810 lub za pośrednictwem poczty na adres:
Proama
ul. Senatorska 18
00-082 Warszawa
Podany powyżej adres e-mail służy wyłącznie do wymiany informacji w ramach umowy ubezpieczenia. Opis procedury reklamacyjnej znajduje się w zakładce "Reklamacje".