Jeśli masz jakieś pytanie do Proama, zanim je zadasz, sprawdź, czy nie ma na nie odpowiedzi poniżej. Być może ktoś zadał nam już pytanie, na które szukasz odpowiedzi - w takiej sytuacji odpowiedź znajdziesz właśnie tutaj.
Z poniższego menu wybierz kategorię, która CIę interesuje:
W przypadku powstania szkody przestrzegaj poniższych punktów:
Sprawdź, jak wygląda procedura likwidacji szkody w Proama.
Policję należy wezwać, gdy:
Wspólne Oświadczenie o Zdarzeniu Drogowym możesz pobrać z naszej strony internetowej. W przypadku braku powyższego formularza prosimy o spisanie oświadczenia zawierającego:
Zadzwoń pod numer 815 815 815 lub zamów bezpłatne oddzwonienie. Przyjęcie zgłoszenia szkody zajmie ok. 10 minut.
Procedura zgłaszania szkody składa się z dwóch etapów:
W takim przypadku należy przesłać na adres e-mail centrumklienta@proama.pl skan lub zdjęcie dokumentu poświadczającego demontaż i wyrejestrowanie auta. Prosimy także o przesłanie - z wyżej wymienionymi dokumentami - numeru konta do zwrotu pieniędzy za okres niewykorzystany tego ubezpieczenia.
Podany powyżej adres e-mail służy wyłącznie do wymiany informacji w ramach umowy ubezpieczenia. Opis procedury reklamacyjnej znajduje się w zakładce "Reklamacje".
Szkody, w których uczestniczyły samochody ubezpieczone poza granicami Polski należy zgłosić w Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Klienci Proama mają do wyboru trzy możliwości likwidacji szkody:
Sposób wypłaty odszkodowania deklarujesz podczas wypełniania dokumentów likwidacyjnych. Najbardziej popularnym sposobem jest wypłata za pośrednictwem przelewu bankowego. Niemniej istnieje również możliwość wypłaty za pośrednictwem przekazów realizowanych za pomocą Poczty Polskiej. Klienci Proama mają również możliwość upoważnienia osób trzecich do odbioru odszkodowania.
Każda firma ubezpieczeniowa zobowiązana jest do przestrzegania szeregu wymogów zapewniających bezpieczeństwo jej działalności. Ze względu na specyfikę branży, firmy ubezpieczeniowe podlegają nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Podstawowym czynnikiem kontrolowanym przez KNF i wpływającym na możliwość cofnięcia zgody na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej jest tzw. margines wypłacalności, obliczany wskaźnikiem Solvency (od 1973 r. Solvency I, zastąpiony w 2001 r. przez Solvency II), który określa minimalną wysokość kapitału gwarancyjnego (środków przechowywanych przez Ubezpieczyciela na potrzeby wypłaty odszkodowań). Rolą Solvency II jest ciągłe monitorowanie ryzyk aktuarialnych oraz finansowych dzięki czemu istnieje możliwość wcześniejszego zdiagnozowania problemu i uniknięcia strat, które prowadzą do niewypłacalności Ubezpieczyciela.