Jak naprawić pojazd

Są dwa sposoby rozliczenia kosztów naprawy pojazdu:

  1. Na podstawie wyceny Proama

    Nie wymagamy potwierdzenia naprawy pojazdu. Otrzymujesz pieniądze i sam decydujesz o zakresie, czasie i miejscu naprawy oraz częściach zamiennych.

  2. Na podstawie faktury VAT z warsztatu (w przypadku ubezpieczenia AC Mini – nie dotyczy pakietu AC Mini Kosztorys).

    Naprawa pojazdu odbywa się w warsztacie. Po wykonanej naprawie przekazujesz nam faktury, potwierdzające naprawę (fakturę może nam przekazać również przedstawiciel warsztatu). W zależności od Twojej dyspozycji, możemy dokonać przelewu na Twoje konto lub konto upoważnionego warsztatu. Pamiętaj, aby zakres i koszty naprawy uzgodnić z Działem Likwidacji Szkód w Proama przed rozpoczęciem naprawy.

Rozliczasz koszty na podstawie wyceny?

Kilka porad, jak najkorzystniej przywrócić pojazd do stanu sprzed zdarzenia:

  1. Sprawdź kilka warsztatów (nie tylko ASO zapewniają dobrą jakość) i zasięgnij opinii na ich temat.
  2. Poproś o wycenę (na podstawie otrzymanego kosztorysu szkody) – najlepiej z rozbiciem na koszty części i koszty usługi naprawy. Porównaj koszty w kilku warsztatach.
  3. Pamiętaj, że możesz negocjować z warsztatem całkowite koszty naprawy.
  4. Możesz sam kupić części korzystając np. z serwisów aukcyjnych. Mogą one być tańsze.

Rodzaje dostępnych części zamiennych

O

O jak oryginał

Część zamienna wyprodukowana ściśle zgodnie z wymogami i standardami producenta pojazdu, oznaczona logo oraz numerem katalogowym producenta pojazdu. W przypadku, gdy wytwórcą części jest firma inna niż producent pojazdu, część oznaczona jest również logo producenta części.

Część O jest przeważnie dostępna wyłącznie w oficjalnej sieci sprzedaży producenta pojazdu. Można ich również poszukiwać w ogólnopolskich sieciach sprzedaży.

Przykład: reflektor VALEO w samochodzie CITROEN, z logo CITROEN i z logo VALEO.

Q

Q jak quality

Oryginalna część zamienna wyprodukowana ściśle z wymogami i standardami producenta pojazdu, jednak nie oznaczona jego logo czy numerem katalogowym. Posiada logo i numer katalogowy producenta części.

Część Q jest dostępna przeważnie poza oficjalną siecią sprzedaży producenta pojazdu.

Przykład: reflektor VALEO w samochodzie CITROEN, jednak bez logo CITROEN tylko z logo VALEO.

P

P jak porównywalne

Część, której producent zaświadcza, że jest ona porównywalnej lub identycznej jakości, co część oryginalna. Często posiada dodatkowy certyfikat jakości, wystawiany przez niezależny instytut badawczy.

Z

Z jak zamiennik

Część bez logo producenta pojazdu o niepotwierdzonej jakości, inna niż P. Proama nie używa tych części do wyceny szkody.

W sobotę 20 kwietnia od godziny 20:00 do niedzieli 21 kwietnia do godziny 11:00 nastąpi przerwa w dostępie portali sprzedażowych.
Zamknij

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.